Obserwatorzy

Translate

wtorek, 25 listopada 2014

Froggy Friends

Froggy Friends to figurki przedstawiające żabki w scenerii zimowej, niektóre jeżdżą na łyżwach inne lepią bałwana. Swoją premierę na świecie miały już w 1993 roku pod nazwą le simpatiche Ranopla we Włoszech. Seria ta liczyła 12 figurek.
W Polsce pojawiła się dopiero ok. roku 1997 pod nazwą Froggy Friends i została okrojona do 10 figurek!!! Zrezygnowano z łyżwiarki w fioletowej kokardzie i różowej spódniczce oraz z hokeisty.
Uważam że były to dość ciekawe figurki i nie potrafię zrozumieć dlaczego seria została okrojona i na rynku polskim pojawiły się tylko 10 postaci.
W swoim zbiorze posiadam 11 figurek brakuje mi tylko hokeisty, niestety moja dodatkowa figurka łyżwiarki nie zachowała się w dobrym stanie.
digilander.libero.it

bpz-kat.de

Ciekawostki:
* Froggy Friends znane są w wielu krajach pod różnymi nazwami np. Frosty Froggies.
* W niektórych krajach seria liczy 12 figurek,
* W Polsce seria liczy 10 figurek,
* Znane są na świecie od 1993r.
* sygnowane są Ferrero 1993
* 1985 pojawiły się figurki żabek pod nazwą Happy frogs, była to seria żabek odbiegająca troszkę od Froggy Friends
youtube.com


oto mój zbiór:


2 komentarze:

  1. A ja mam jeszcze żabkę w stroju łyżwiarki figurowej! (Żabki to była moja ukochana seria!!) Żabki rządzą!

    OdpowiedzUsuń
  2. Noże dlatego że miały duże łebki i sympatyczne mordki:) pamiętam że wiele osób je lubiło:)
    pamiętam że ta jedna łyżwiarka ciężko stała o własnych nogach więc często miewała zdarte usta i buźkę, biedna ..

    OdpowiedzUsuń